HAVE YOU EWER LOOKED UPSIDE DOWN

Projemiz okul öncesi eğitimde Tersyüz Öğrenme Eğitim Modelini temel alan 3-6 yaş öğrenci gruplarıyla çalışılan, Romanya ve Türkiye ortaklı bir e-Twinning projesidir. Okul öncesi eğitimde Ters Yüz Öğrenme Eğitim Modeli ile planlanıp uygulanan etkinliklerle farkındalığın artırılması amaçlanmaktadır. Ters Yüz Öğrenme Modeli, öğrencilerin öğrenmeye eğilimli oldukları yaşları dikkate alarak geleneksel öğrenme yöntemlerini tersine çevirmektedir. Örneğin öğrencilere önce bir sonuca ulaşma veya bir problemi çözme süreci gösterilerek, daha sonra bu sürecin nedenlerini anlamalarına yardımcı olunarak uygulanabilir. Projede öğrenciler, bireysel öğrenme hızlarına uygun olarak, öğretmenin planlaması ve veli kontrolü ile kendi ortamlarında ön bilgilere erişme şansına sahip olacaklar. Öncelikle bu e-Twinning projesi, Avrupa'daki okullar ve Türkiye'deki okullarla dijital işbirliğini ve iletişimi teşvik etmek amacıyla oluşturulmuş bir projedir. 

Bu projenin ana hedefleri şunlardır:

 Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımlarının Tanıtılması: Ters yüz öğrenme, geleneksel öğrenme yöntemlerinden farklı bir yaklaşım sunar. Bu proje, okul öncesi eğitimde bu yenilikçi öğrenme modelini tanıtarak öğretmen ve öğrencilere farklı bir bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır.

 

Teknolojiyi Etkili Kullanmak için Beceri Geliştirme: Ters yüz öğrenme genellikle dijital medya ve araçları içerir. Proje, öğretmenlerin ve öğrencilerin bu teknolojik araçları etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamayı özellikle okul öncesi öğrencilerine erken yaşta teknoloji ve interneti doğru ve verimli kullanma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

 

Öğrenci Merkezli Öğrenmenin Desteklenmesi: Ters yüz öğrenme, öğrencilere kendi hızlarında ve kendi öğrenme stillerine uygun şekilde öğrenme fırsatı sağlar. Bu proje, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımını destekleyerek çocukların öğrenme deneyimlerini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.

 

Öğretmen İşbirliğinin Teşvik Edilmesi: Bu proje öğretmenler arasında bilgi ve deneyim paylaşımını artıracak ve farklı ülkelerdeki öğretmenler arasındaki işbirliğini teşvik edecektir.

 

Öğrenci Motivasyonunu Artırma: Ters yüz öğrenme, öğrencilere daha etkileşimli ve ilgi çekici bir öğrenme deneyimi sağlar. Bu proje öğrencilerin öğrenmeye ilgi ve motivasyonunu arttırmayı amaçlamaktadır.

 

Ebeveyn Katılımının Artırılması: Proje, ebeveynlere çocuklarının öğrenme süreçlerine daha fazla dahil olma fırsatını sağlayarak aile-okul işbirliğini güçlendirecektir.

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi